„Bylo to svým způsobem kouzelné. Seděli jsme na kostkách na náměstí, za sebe postavili serverovou věž, někdo držel anténu, která to předávala na vysílač na náměstí. Takové prehistorické začátky internetu v době, kdy to ještě zdaleka nebyl globální pojem,“ usmívá se Petr Vejmělek. V každém případě se z jednorázové akce, lakonicky nazvané Internet v Telči, stala nedílná každoroční součást festivalového léta. Jedná se o kultovní setkání, kdy k hudbě a divadlu neodmyslitelně patří také celodenní konference o trendech v oblasti IT, na kterou se sjíždí IT odborníci, starostové i podnikatelé z celé republiky. Dnes již nikomu nepřipadá divné, když si před Glenem Hansardem odskočí na seminář o kybersekuritě, peeringu nebo konektivitě v dopravě. Za osudové se dá považovat také setkání s firmou AUTOCONT, které proběhlo hned dvakrát. Poprvé na přelomu tisíciletí, kdy byl Petr Vejmělek specialistou na oblast sítí. „Potom jsem na pět let utekl. Opouštěl jsem firmu, která navrhovala služby a řešení a naskočil do nového projektu. Pomáhal jsem startovat společnost, která vlastnila optickou trasu od Hatí po Havlíčkův Brod a jejíž ‚matka‘ vyráběla optické komponenty. Podíval jsem se do service-providerského prostředí, což mě obohatilo nejen lidsky, ale také profesně o poměrně unikátní technologické know-how.“
Do AUTOCONTU se vracel v době, kdy firma zakládala takzvaná odborná centra. „Oslovili mě, zda bych nechtěl vést odborné centrum pro oblast sítí. To mi přišlo jako zajímavá výzva, jak se posunout o kus dál. Troufnu si tvrdit, že také díky mým zkušenostem z klasické síťařiny a service-providerských služeb, AUTOCONT dokázal hrát roli klíčového elementu při diskuzích, návrzích a realizacích tzv. veřejnoprávních sítí. Vybudovali jsme optické trasy v krajích, spojili navzájem nemocnice a úřady a pomohli jim zavést služby, které by bez této infrastruktury nebyly reálné,“ vypráví muž, který je jako vysočinský patriot také náležitě hrdý na to, že první z projektů vznikl právě v Jihlavě, kam potom jezdila prakticky celá republika pozorovat řešení v praxi. „Někdy v letech 2013, 2014 odborná centra zanikla a nahradila je divize ITI, v níž jsem v roce 2015 figuroval také jako technický ředitel. Trávil jsem spoustu času schůzkami a jízdami po celé republice. Pomáhal jsem také při utváření našeho obchodního modelu „Jsme Vaše IT“, který je dnes jednou z klíčových forem prodeje anuitních služeb. Pokud se podívám zpětně, stálo mě to hodně sil. Další kroky v mém životě ovlivnil rozpad manželství. Musel jsem se vnitřně rozhodnout, zda zbývající energii věnuji plně AUTOCONTU, nebo začnu méně bláznit a čas, který mi po práci zbývá, co nejvíce věnuji svým dětem, dnes šestnáctileté Karolíně, třináctileté Viktorii a desetiletému Kryštofovi,“ povídá muž, který se od řízení lidí vrátil zpět k samotným technologiím.
Díky tomuto rozhodnutí také mohlo proběhnout další ze setkání, které ovlivnilo jeho život. „Potkal jsem Jirku Chalotu a společně jsme v AUTOCONTU vybudovali fungující Security Operations Centrum (AC SOC). Sedli jsme si jako lidé i jako profesionálové a postavili technologické a procesní zázemí pro tým bezpečnostních specialistů a analytiků, který zákazníkům AUTOCONTU poskytuje služby bezpečnostního dohledu.“ Dnes má Petr na vizitce, jako jeden ze čtyř lidí v AUTOCONTU, titul Manažer oblasti nabídky. „Každý z nás má na starost oblast, ve které sledujeme trendy, konkurenci, výrobce i řešení. Monitorujeme, co se kolem nás děje a přemýšlíme, jak tu kterou věc zařadit do našich služeb. Mé téma je kyberbezpečnost. Není to jen o vizionářství, především musím to, co se vybere, prolnout do naší firmy. Vzhledem k tomu, jak jsme velcí a jakou máme strukturu, to znamená přesvědčovat řadu lidí uvnitř, řešit kompetence, know-how v našich týmech a účastnit se také pre-sales podpory. Mnoho inspirace se přitom dá objevit přímo v České republice. Češi jsou šikovní lidé, nejenom rukama, ale také hlavou. Jen v cybersecurity je zde několik start-upů, které koupili největší globální hráči. Pokud existuje české řešení a je technologicky výborné, je to pro mě vždy primární volba. Spolupracujeme s místními univerzitami i s tuzemskými firmami, jako je například Whalebone,“ zmiňuje každodenní setkávání s trendy Petr Vejmělek.
Muž, s nímž je radost se potkat.