Loading...

Software od
CAD Studia pomáhá obživnout zelenému plátnu

Není mnoho lidí, kteří vydrží sledovat film až do samého konce. V posledních letech se zvýšilo už tak obrovské množství lidí podílejících se na vzniku filmu, přibyla speciální kategorie vizuálních efektů. Oko filmového diváka si žádá stále nové a nové vizuální zážitky, které nelze vytvořit jinak, než díky umění žen a mužů za obrazovkami a monitory v precizní koordinaci s jejich kolegy na filmovém place.

Softwarové produkty Autodesk se již tradičně podílejí na velké části celosvětově známých filmů. Není náhodou, že v posledních 20 letech v každém filmu oceněném Oskarem za vizuální efekty byly pro jejich tvorbu použity právě produkty Autodesk. Vedle filmových efektů hrají tyto „Media & Entertainment” produkty významnou roli také v oblasti tvorby televizních reklam a při vývoji počítačových her. Ty nejznámější herní hity byly vytvořeny právě v softwarových nástrojích Autodesk.

PFX

Zelená plátna nahrazují kulisy a hodiny strávené stavěním např. historických interiérů se vyměňují za hodiny vytváření autentických dekorací ve virtuálním světě. Jedním z mála českých studií, které může s klidem říci, že tuto magii ovládá, je pražské studio PFX. Využívá při tom software firmy Autodesk dodávaný společností CAD Studio. PFX vzniklo před šesti lety jako malé studio specializující se na vizuální efekty a 3D animaci. Od té doby se rozrostlo a přestěhovalo se na Vinohrady. Momentálně pro studio pracuje téměř osmdesát profesionálů všech oborů spojených s filmovým a reklamním průmyslem. V roce 2017 se PFX spojilo se studiem Cinepost a tím rozšířilo portfolio služeb, mimo jiné o druhé plně vybavené studio, včetně vlastního kina na pražském Barrandově. Studio PFX je tak jedním z mála, které dokáže poskytnout skutečně komplexní servis, od vizuálních efektů po postprodukci pro reklamu, film, animaci, motion grafiku nebo herní průmysl.

PFX pracuje na reklamách pro přední české i světové značky, jako jsou Škoda Auto, T-Mobile, Mastercard, Adidas nebo American Express. Filmový tým spolupracuje s domácími lídry na trhu, např. s Novou, Bonton Filmem, Českou televizí, ale také s mezinárodní HBO. Každý rok se PFX podílí na vzniku desítek filmů nebo seriálů. Z poslední tvorby jistě stojí za zmínku životopisný film Jan Palach nebo svým pojetím jedinečný snímek, Hovory s TGM. Další ze specialit studia je výroba obsahu pro vizuální prezentace na konference a autosalóny ve Spojených státech a v Číně. Mezi klienty PFX patří giganti ze skupiny FCA (Chrysler, Maserati, Jeep, Alfa, Fiat a další) nebo projekt unikátního létajícího automobilu, Aeromobil.

„Výhodou našich služeb je komplexnost - dokážeme nabídnout nejnovější trendy klientům napříč odvětvími. Při vytváření našich prací používáme produkty Autodesk dodávané společností CAD Studio: Autodesk Maya pro animace a modelování, Autodesk 3ds Max modelování a vizualizace, Autodesk Arnold na render farmě a Autodesk Flame pro postprodukci,“ říká Lukáš Keclík, managing partner společnosti.

PFX ale nezůstává pouze v zajetých kolejích filmu a reklamy. Jeho dceřiná společnost Qubix se kromě vývoje mobilních aplikací zaměřuje také na výrobu vlastních produktů, například se zaměřením na Augmented Reality.

„Pro výpravný 3D film Hurvínek a kouzelné muzeum jsme vyrobili AR aplikaci, která přenáší oblíbené postavičky z plátna do reálného světa mobilů. Děti si tak mohou hrát se svými filmovými hrdiny a stát se tak režiséry vlastních příběhů, kterých je Hurvínek, Mánička nebo Žeryk součástí,“ popisuje Jiří Mika, managing partner PFX a Qubixu.

V budoucnosti se obě společnosti chtějí ještě více zaměřit na vývoj vlastních produktů, které urychlí a zlepší výrobní procesy. „Součástí našeho oboru je neustálé vzdělávání se a posouvání hranic. Bez tohoto přístupu, který, troufám si říct, tvoří DNA naší společnosti, bychom vůbec nemohli fungovat,“ dodává Jiří Mika.