Platforma přinesla revoluci v prodeji aut na operativní leasing. Český výrobce automobilů tak reagoval na poptávku svých zákazníků. „Vždy rádi spolupracujeme s klienty, se kterými můžeme posouvat technologické možnosti na další úroveň. A to platí i pro platformu Škoda Bez starostí. Digitální platforma ukázala a definovala, jakým způsobem budeme v příštích letech nakupovat auta,“ konstatuje Jiří Voldán ze společnosti Cleverlance. Platforma tak spojuje design klasického e-shopu s administrativně náročným procesem, který se s žádostí o operativní leasing pojí.
Zákazník si přes online platformu vybere vůz dle svých představ. Už při výběru zná možný termín dodání vozidla na pobočku Škoda Auto, kterou si zvolí podle svých preferencí. E-shop je propojen s aktuálními zásobami automobilů na skladě, takže už při výběru zákazník vidí, kdy by auto mohlo stát v jeho garáži. Po výběru vozidla zákazníka čeká takzvaný scoring. Jedná se o ověření, zda mu finanční situace umožňuje poskytnutí operativního leasingu. A i to lze vyřídit u počítače, stačí mít u sebe občanský a řidičský průkaz.
Při tvorbě e-shopu věnovali tvůrci pozornost také bezpečnosti, a to nejen při placení. Při ověřování zákazníka dochází k vyplňování osobních údajů, které jsou navíc už od května roku 2018 legislativně chráněny. Dalším ze specifik prodeje aut na operativní leasing online je rovněž jejich rezervace. Už při objednávce je nutné zvolené auto rezervovat. Ovšem není možné, aby byly bez skutečného zájmu „vykoupeny“ všechny zásoby na skladě. Systém tedy pracuje s potvrzením zájmu o konkrétní vůz včetně rezervace termínu.
Za tvorbou této unikátní online platformy stojí firma Cleverlance, která je předním českým dodavatelem IT konzultačních služeb a komplexních SW řešení pro finanční, telekomunikační a veřejný segment. Pořízení auta na operativní leasing lze považovat za první krok. ŠKODA AUTO plánuje do budoucna nabídku rozšířit o vozy, které si bude zákazník definovat sám prostřednictvím webového konfigurátoru.