Loading...

HB Reavis je
připraven na
další rozvoj díky
podpoře procesů

v Microsoft Dynamics 365

Zákazník

HB Reavis

Odvětví

Development

Země

Evropa & UK

Cíle

Jednotný systém pro všechny společnosti ve skupině a optimalizace procesů

Použité
technologie

Dynamics 365 Finance, Dynamics 365 Supply Chain Management, Integration middleware na míru

Každému, kdo má jen trochu představu, co development obnáší, je hned jasné, jak velký nápor klade široká působnost na zpracování všech možných finančních a materiálních toků a udržení celého systému v chodu. Právě to společnosti HB Reavis nově zajišťuje technologie Microsoft Dynamics 365. Výsledkem je komplexní zjednodušení konsolidačního procesu – jednotný systém pro všechny společnosti ve skupině, univerzální rozhraní pro další aplikace a optimalizace fakturačního procesu nájemních a podnájemních smluv.

HB Reavis, mezinárodní poskytovatel pracovních prostor, funguje na nemovitostním trhu skoro 30 let. Právě tato společnost je podepsaná pod stavbou varšavské Varso Place, nejvyšší kancelářské budovy v Evropské unii, One Waterloo v Londýně nebo ikonickým bratislavským nákupním centrem Nivy, které je spojené s autobusovým terminálem v podzemí. Neustálé budování velkých projektů vyžaduje koordinaci a propojení mnoha subjektů, čemuž můžou technologie výrazně pomoct. Velký prostor dostaly v posledních měsících, kdy se firma musela poohlédnout po novém systému pro správu vnitřních procesů.

„Vhodné řešení pro další období jsme museli hledat proto, že společnost Microsoft ukončila podporu předchozího systému AX 2009. Po prozkoumání možností jsme se rozhodli pro upgrade na novou verzi řešení téhož výrobce. Zároveň jsme situaci využili jako příležitosti pro zefektivnění podpory existujících procesů a rozšíření funkcionalit systému,“ líčí Karol Michaliak, Group IT Director.

Snaha zefektivňovat dává smysl, vždyť nové Dynamics 365 Finance a Supply Chain Management dnes zahrnují řízení více než 230 dceřiných společností v šesti zemích napříč Evropou. Nasazování nového nástroje přitom provázelo mnoho očekávání, měl zajistit zjednodušení procesů mezi ohromným množstvím subjektů, které se na každém developerském projektu podílí. Dalšími úkoly byly konsolidace a podpora statutárních výkazů v rámci celé skupiny ve všech zemích, redesign účetní osnovy pro jednodušší vyhodnocení byznysových dat a pak také velká sousta: Úprava fakturačního modulu v rámci real estate managementu, implementace podpory elektronické komunikace s bankami ve všech zemích, kde skupina působí, a samozřejmě i nutná integrace s interními systémy, a to vše v on-premise prostředí.

HB Reavis, Londýn, Velká Británie

„Implementace ERP systému je pro každou firmu velká výzva, ale zároveň i ohromná příležitost. Je to možnost podívat se znovu na to, jak dnes pracujeme a jestli bychom to nemohli dělat lépe a efektivněji. Nová verze systému Microsoft Dynamics 365 tomu navíc jde naproti – hodně se změnilo uživatelské prostředí, které funguje tak, jak jsou dnes lidé zvyklí nakládat s technologiemi,“ přibližuje Jan Andó, solution architect společnosti AUTOCONT, která řešení dodala.

Dnes už několik týdnů implementované řešení pokrývá všechny procesy financí a účetnictví s podporou bank a pokladen. Ve všech zemích podporuje jak elektronickou komunikaci s bankami pro urychlení controllingu, tak také statutární výkazy, což byl hlavní požadavek pro tuto oblast. Výrazně navíc zefektivnil propojení všech dceřiných společností napříč Evropou. Složité a početné přefakturace i reporting jsou teď pod kontrolou a sjednocené a změna zjednodušila i konsolidaci podle mezinárodních účetnických standardů, což je velmi důležité pro celkové hodnocení skupiny. Další pozitivní změnou je sjednocení evidence kontaktů různých dodavatelů a odběratelů, které byly doteď často duplicitní. Nové řešení omezuje jejich tvorbu na jednotnou datovou platformu, která je propojena se všemi externími aplikacemi. Všechno to navíc ještě doplňuje zjednodušení fakturace a maximální automatizace při správě nájemních a podnájemních smluv.

Varso Tower, Varšava, Polsko

„Vhodné řešení pro další období jsme museli hledat proto, že společnost Microsoft ukončila podporu předchozího systému AX 2009. Po prozkoumání možností jsme se rozhodli pro upgrade na novou verzi řešení téhož výrobce. Zároveň jsme situaci využili jako příležitosti pro zefektivnění podpory existujících procesů a rozšíření funkcionalit systému.“

Karol Michaliak
Group IT Director

Dodavatel
www.autocont.cz