My o sobě často říkáme, že jsme společnost zrozená v technologiích a vychovaná ve strategii. To znamená, že dohromady tvoříme rodinu technologických a strategických řemeslníků. Dokážeme tyhle dvě disciplíny propojit a společně přemýšlet nad tím, jak dojít k úspěchu. Tahle kombinace je poměrně jedinečná, ale právě tady získáváme naši absolutně hlavní konkurenční výhodu.
Vytkli jsme si správný cíl, který zní jednoduše: Pomáhat klientům růst. Abychom to mohli naplňovat, musíme neustále hledat optimální rovnováhu mezi technologií, strategií a lidmi. Při pohledu do zpětného zrcátka jasně vidíme, jak tyto tři prvky formovaly naši identitu. Narodili jsme se v technologii a vyrůstali ve strategii. Měli jsme i kus štěstí na skvělé lidi, kteří dokážou pracovat bok po boku, sdílejí znalosti a fandí vzájemnému úspěchu. To je něco, co jsme do firmy kdysi vložili – a naše dědictví dodnes inspiruje naše kolegy ke spolupráci a vytváření „kouzel“ pro naše klienty.
Začátek příběhu v roce 2004, kdy se čtyři milovníci technologií rozhodli v suterénu v Malmö v jižní části Švédska společně založit Stratiteq. Pak rok 2016, kdy jsme otevřeli naši kancelář ve Stockholmu. A samozřejmě konec roku 2019, kdy jsme dostali zatím naši největší zakázku za 10 milionů euro (a s opcí na dalších 10 milionů euro) na vybudování nového systému prodeje jízdenek pro společnost působící v oblasti veřejné dopravy. Byl to projekt, který nám dodal sebevědomí a ukázal nám, že skutečně máme na to stát se jedním z hlavních hráčů veřejné dopravy a zároveň dělat na opravdu náročných projektech. Plus musím přidat samozřejmě nejčerstvější milník, kdy jsme se stali součástí skupiny ARICOMA Group a získali sesterské společnosti plné nových znalostí a zkušeností.
Během let se na nás obrátilo mnoho různých společností s tím, že by měly zájem získat Stratiteq. Mimo jiné to byli švédští, američtí nebo nizozemští investoři. Vždy jsme si je vyslechli a zvážili perspektivu daného projektu. Ale teprve když přišla ARICOMA, cítili jsme skutečnou shodu. Věříme, že to bylo díky jejich jasné vizi toho, co chtějí vytvořit, a že jejich kultura není daleko od toho, jak věci vidíme my. Jsme opravdu nadšení, že se společně s našimi novými sesterskými společnostmi vydáme na tuto cestu, abychom se stali skutečně významným evropským hráčem.
Švédové jsou loajální, orientovaní na detaily a hodně se zaměřují na konečný výsledek. Existuje vysoký pocit integrity a sociální rovnosti či odpovědnosti. Obecně se dá říci, že Švédy spojuje také velká snaha o inovace, chuť růst s novými řešeními a schopnost přizpůsobovat se novým technologiím a dál je rozvíjet. To je pro firmu typu Stratiteq samozřejmě velmi dobré prostředí.
A které z vašich dětí je to nejoblíbenější? Ne, samozřejmě žertuji. (úsměv) Opravdu nás baví sledovat proces přechodu od žádných (nebo víceméně špatných) pokusů o digitalizaci a datové analýzy k dnešní situaci, kdy pozorujeme na každém kroku, jak mají digitální a datově řízené změny skutečný dopad na naše klienty a uživatele. Nejinspirativnější klienti jsou ti, kteří před nás kladou ty nejnáročnější výzvy. Pokud bych ale přesto musel vybrat, společnosti jako Securitas, Skånetrafiken, Vattenfall a Region Skåne by pravděpodobně byly na seznamu na nejvyšších patrech.
Všichni víme, že se technologická scéna vyvíjí rychleji než kdy dříve a některé z hlavních oblastí jsou bezpochyby v rámci umělé inteligence, machine learningu a kybernetické bezpečnosti. Jsem si jistý, že v roce 2025 budeme stále častěji získávat a řídit projekty orientované na umělou inteligenci, založené na stávajících datech a datech získaných ze strojů.
O pořádný kus dál. Ostatně, proč nemít AI spolupracovníky, kteří pro nás dokážou pracovat dvacet čtyři hodin denně, sedm dní v týdnu, celý rok. A přitom pracují vedle nás, na našich projektech, podporují nás a nechávají nás soustředit se na to, co umíme nejlépe. Společnosti si už dnes uvědomily, že jejich data jsou jejich skutečným zlatem, a chtějí je využívat k získání větších podílů na trhu, zefektivnění vlastní práce nebo nalezení nových příjmových toků. A my ve Stratiteq víme, jak na to.