Loading...

Prezentační displeje pro síť lékáren Dr.Max

Profil projektu
 
Zakazník:
Řetězec lékáren Dr.Max
Odvětví:
Zdravotnictví/maloobchod
Země:
Česká republika
Cíle:
Efektivní centrální distribuce marketingového obsahu
Použité technologie:
LCD profi panely Samsung SW MAGIC INFO Premium S

S více než 390 pobočkami, které představují téměř 16 % všech tuzemských veřejných lékáren, jsou lékárny Dr.Max největší lékárenskou sítí v České republice. Více než polovina lékáren se nachází v objektech obchodních center, to znamená otvírací dobu 7 dní v týdnu, denně od 8 do 20 hodin. Lékárny Dr.Max v některých oblastech také suplují roli chybějící lékárenské pohotovosti.

Reklamu dnes vnímáme jako nedílnou součást lékárenského byznysu. Cílená a rychlá komunikace na zákazníka je nutností. Dr.Max proto pojal záměr sjednotit a cíleně řídit distribuci marketingového obsahu na všechny lékárny v ČR z jednoho místa. Zároveň chtěl mít možnost rozdělit obsah reklamy podle regionů, měst nebo umístění a zaměření lékáren. Navíc měl systém umožnit začlenění a řízení všech čtyř druhů marketingového obsahu: reklamu dodavatelů, interní reklamu, odborné kampaně a lokální akce.

Řízení a centrální distribuce obsahu byla „soft“ částí projektu. Tou „hard“ komponentou byla instalace téměř 2 000 kusů profesionálních velkoplošných displejů značky Samsung. Tento počet není konečný, každý měsíc přibývají další.

Multimediální obsah, jako jsou videa nebo obrázky, je distribuován vzdáleně z centrálního serveru. To znamená, že jednotlivé zobrazovací jednotky k sobě nepotřebují externí přehrávač. Reklamní obsah lze podle potřeby různě kombinovat a plánovat jeho zobrazení v požadovaném čase nebo v požadované lokalitě. Displeje jsou také sdruženy do skupin podle místa použití například u pokladen, ve výlohách nebo uvnitř lékárny. Obsah je tedy možné plánovat a vysílat také podle umístění konkrétního displeje.

Technické řešení

Pro interiéry lékáren byly použity displeje velikosti 10“, 32“, 40“. Displeje jsou určeny pro provoz 16 hodin denně, 7 dní v týdnu, mají integrovaný čip pro přehrávání obsahu, disponují vysokým jasem obrazu. Pro výlohy byly vybrány displeje s ještě vyšší svítivostí. Tyto displeje je navíc možné provozovat i v nepřetržitém provozu 24 x 7.

Jak jsme postupovali

Z důvodu naší detailní znalosti infrastruktury zákazníka postačovalo provést analýzu stávajícího stavu a testování provozu pouze na 10 vybraných lékárnách. Klíčovým parametrem byla konektivita do datového centra, tedy časy přenosů obsahu na jednotlivé LCD displeje.

Následně bylo v krátkém čase 3 měsíců instalováno téměř 2 000 kusů LCD v 380 lokalitách! Díky naší rozsáhlé síti servisních zastoupení jsme to zvládli, i když jsme se museli vypořádat například se striktním požadavkem provádět většinu prací mimo provozní dobu lékáren, tedy v nočních hodinách.

AUTOCONT musel mimo jiné navrhnout nejvhodnější uchycení LCD v lékárnách a zajistit výrobu individuálních držáků a stojanů tak, aby nenarušovaly design lékáren a byly bezpečné pro všechna místa s ohledem na pohyb osob.

V průběhu instalací bylo také často nutno spolupracovat i se zahraniční podporou výrobce, tedy společností Samsung. Ukázalo se při tom, že AUTOCONT je jedinou firmou (minimálně v Evropě), která realizovala tak ucelené řešení obsluhy 2 000 LCD panelů z jednoho místa.

Projekt nekončí

Je zřejmé, že instalací systému projekt nekončí. Dr.Max díky svému úspěšnému fungování síť lékáren neustále rozšiřuje a tím se rozšiřuje počet instalovaných zobrazovacích jednotek. AUTOCONT samozřejmě zajišťuje i servis a provoz celého tohoto zobrazovacího systému. A obě strany doufají, že před sebou mají ještě dlouhou spolupráci.

Přínosy pro zákazníka

  • Přesné zacílení na zákazníky

    Digitální displeje mají u zákazníků vysokou míru odezvy

  • Zvýšení zájmu o prodej konkrétně určených produktů

    Možnost cíleného směřování reklamy obchodních partnerů

  • Posílení značky

    Poskytnutí aktuálních informací zákazníkům v reálném čase

  • Návratnost investic

    Pronájem reklamního prostoru na LCD v prostorech lékáren a minimalizace tištěných materiálů vedou k rychlé finanční návratnosti

  • Reakce na trendy

    Okamžitá reakce na nabídky konkurence a trhu

Daniel Lemer
marketingový ředitel sítě lékáren Dr.Max
„AUTOCONT vnímáme jako jedinečného integrátora v oblasti instalačních a následně servisních služeb, který se nezalekl rozsahu projektu, navrhl individuální řešení a samozřejmě splnil dohodnutý termín. Rozhodnutí zvolit za dodavatele AUTOCONT se nám ze všech stran vyplatilo.”