Hybatelem číslo jedna je dnes soukromí. Během posledních let proměnila digitální reklamu řada nových zákonů o ochraně soukromí a změn, které mají dopad na fungování všech společností v těchto odvětvích. Existuje mnoho různých řešení problémů s ochranou soukromí, které společnosti vyvíjejí, aby zajistily, že jejich klienti budou moci nadále provozovat reklamní kampaně a zpeněžit své publikum. Dalším faktorem jsou data, která hrají klíčovou roli v digitální reklamě a marketingu v posledních několika desetiletích, ale stále rostoucí problémy s ochranou soukromí způsobují, že společnosti shromažďují a používají jiné typy dat, než tomu bylo v minulosti. Z velké části to zahrnuje přechod od dat třetích stran k datům první strany. Nedávno jsme pracovali na řadě projektů, kde jsme pomohli společnostem vybudovat platformy AdTech a MarTech pro sběr, správu a používání dat první strany pro digitální reklamu a marketing. Očekávám, že tento trend bude pokračovat.
Velkým trendem jsou nově vznikající kanály, jako je připojená televize (CTV) a digitální out-of-home (DOOH). Je potřeba vyvinout nové technologie, které společnostem umožní provádět a měřit digitální reklamní kampaně na těchto nových kanálech. Nedávno jsme pracovali na několika projektech, kde jsme firmám pomohli právě takové kampaně efektivně zrealizovat.
Prvním by byl projekt pro velký mediální dům, který jsme dokončili před několika lety. Sami sobě jsme dokázali, že jsme schopni vybudovat komplexní řešení AdTech na podnikové úrovni pro opravdu velkého hráče na trhu. V minulosti jsme samozřejmě pracovali na mnoha rozsáhlých projektech, ale tento konkrétní projekt byl tím největším, na kterém jsme pracovali, pokud jde o počet komponent, které jsme postavili, a množství dat, které platforma musela zpracovat. Druhým milníkem je vytvoření našeho interního oddělení výzkumu a vývoje (R&D), které mělo nedávno příležitost vyřešit některé skutečně složité výzvy související se škálovatelností softwaru. Své zkušenosti, schopnosti a znalosti jsme mohli prokázat nejen sami sobě, ale i našim potenciálním klientům a partnerům. Třetím milníkem jsou organizační změny, které jsme provedli za poslední rok, a naše nedávná akvizice společností ARICOMA. To nám umožnilo posunout Clearcode trochu novým směrem a stanovit pro společnost nové a ambiciózní cíle.
Naším cílem je navázat pro Clearcode partnerství se společnostmi na podnikové úrovni a stát se jedničkou v oblasti vývoje AdTech a MarTech. Ve chvíli, kdy jsme si uvědomili, že by nám ARICOMA Group mohla pomoci dosáhnout těchto cílů, nebylo co řešit. Po různých jednáních s týmem z ARICOMA Group jsme zjistili, že by pro nás byli podpůrným partnerem a pomohli nám urychlit naše plány růstu.
Nepovím konkrétní jméno zákazníka, ale máme dvě skupiny partnerů, které považuji za nejvíce inspirativní. První skupinou jsou startupy, se kterými spolupracujeme. Tyto společnosti se často snaží vyřešit klíčové výzvy v našem odvětví a dosáhnout věcí, které dosud nebyly provedeny, prostřednictvím inovací a nových produktů. Druhou skupinou jsou velcí podnikoví klienti, kteří chtějí dosáhnout nových výšin, pokud jde o škálovatelnost softwaru. Tyto společnosti se snaží rozvíjet své podnikání zvýšením objemu provozu a dat, která přijímají, což představuje nové výzvy pro naše partnery i pro nás.
Jsem přesvědčen, že potřeba zkušených a kvalifikovaných vývojářů neutichne, což ještě více posílí konkurenci a ztíží firmám hledání a získávání nových zaměstnanců. Věřím, že uvidíme více toho, co jsme viděli v poslední době, například nutnost automatizace prostřednictvím softwaru, ale uvidíme také nové výzvy vyplývající ze zavádění nových technologií a průmyslových odvětví, jako je internet věcí (IoT).
Konkurence na trhu vývoje softwaru je mimořádná. Zjistili jsme, že je těžké najmout zkušené a kvalifikované softwarové vývojáře, zejména pro seniorské role. Naštěstí pro nás jsme schopni udržet členy našeho týmu a řekl bych, že to je jasný odraz atmosféry a prostředí, které jsme v Clearcode vytvořili. Vyhýbáme se mikromanagementu a víme, že členové našeho týmu nejlépe pracují, když mají svobodu pracovat svým vlastním způsobem a cítí se oprávněni nastavit procesy, o kterých se domnívají, že pro ně nejlépe fungují.