Loading...

Business Intelligence
pro spedičního leadera?
O.K.!

Zákazník

O.K. Trans Praha

Odvětví

Doprava a logistika

Země

Česká republika

Cíle

Komplexní řešení pro logistiku a spedici. Nové nástroje pro aktivní rozvoj, zvyšování konkurenceschopnosti a naplňování růstové strategie firmy.

Použité
technologie

Microsoft Dynamics NAV 2013
Microsoft SQL Server
Microsoft Windows Server
Microsoft Office 365

Uřídit a zefektivnit flotilu více než 300 tažných vozidel, která nepřetržitě korzuje napříč Českou republikou i celou Evropou. V reálném čase monitorovat jejich polohu, náklad a všechno propojit s distribucí, etiketováním, kolkováním, celními službami a vlastními skladovacími prostory o ploše více než 10 000 čtverečních metrů, ERP systémem a Business Intelligence (BI) nástroji. To zní jako opravdu velká výzva.

„Naštěstí s ním přišel zákazník, který měl opravdu jasné představy o svých požadavcích i o tom, kam dál směřovat svůj systém, kde jej propojit s ERP systémem. Měl opravdu perfektní analýzu svých vlastních vstupů. Věděl, kde může ušetřit další čas a náklady, což celý start projektu velmi usnadnilo. Taková erudice nebývá úplně běžná, a i díky tomu jsme dokázali splnit přísný deadline na celou implementaci,“ vzpomíná Martin Machold na začátek spolupráce s jedním z tuzemských leaderů v oblasti kamionové a spediční přepravy O.K. Trans Praha, kde AUTOCONT implementoval řešení AC Transport.

Řešení, které je založené na technologiích Microsoft Dynamics NAV 2013, platformě AC Privátního Cloudu, Office 365 a doplněno HR systémem Magma HCM a BI řešením Jet Reports Enterprise propojuje ekonomické a provozní agendy dopravy, logistiky a spedice. Zároveň umožňuje řídit operativu, detailně vyhodnotit ekonomiku dopravy a optimalizovat fungování firmy. Dnes jej využívá cca 140 pracovníků (z toho 80 konkurenčních uživatelů) ve třech pracovištích zákazníka po celé České republice a s organizačními složkami na Slovensku a ve Španělsku. V reálném čase pracuje s daty o provozních parametrech a poloze více než 300 vlastních vozidel.

Nové úhly pohledu

Řešení AC Transport pokrylo a provázalo procesy zákazníka od obchodu přes provoz až po manažerské výstupy. Přispěl k tomu i sběr provozních dat v terénu, komunikace s vozidly a jejich posádkou přes mobilní aplikace a zařízení ve vozidlech i propojení s mapovým a navigačním systémem pro efektivní plánování a sledování tras. Díky novému systému AC Transport jsou vedoucí pracovníci společnosti schopni dívat se na své procesy z nových úhlů a snáze tak identifikovat vhodné směry dalšího rozvoje. „Hledali jsme strategického IT partnera, který umí poskytnout nástroje pro aktivní rozvoj, zvyšování konkurenceschopnosti a naplňování růstové strategie firmy. Velkého a stabilního IT partnera, jehož řešení zvládne specifika oboru dopravy, spedice a logistiky. Naším cílem bylo pokrýt všechny námi poskytované služby, zejména v oblasti kamionové dopravy. Propojit všechny systémy a evidence do jednoho ERP systému a pomocí BI dokázat provoz sledovat, vyhodnotit a rozvíjet požadovaným směrem. A to se nám i při neustálém vývoji daří,“ pochvaluje si spolupráci Pavel Štancl, CIO ve společnosti O.K. Trans.

A velkou zkušeností byl celý implementační proces také pro Martina Macholda. „Přestože máme zkušenosti z řady různých oborů, museli jsme v tomto konkrétním případě hodně věcí udělat jinak – na míru konkrétním představám zákazníka. Museli jsme vstřebat kvantum procesů, přetavit je do ERP systémů a všechno napojit na systémy třetích stran. Ale hodně nám ve vztahu se zákazníkem pomohla přímočarost a otevřenost. Hledali jsme společné řešení a navzdory krátkému časovému úseku celý projekt zvládli se ctí a ke spokojenosti všech stran. Výsledek je ok a to je hlavní,“ uzavírá muž, který vede D365 Business Central Division ve společnosti AUTOCONT a měl celý projekt na starosti.

„Hledali jsme strategického IT partnera, který umí poskytnout nástroje pro aktivní rozvoj, zvyšování konkurenceschopnosti a naplňování růstové strategie firmy.“

Pavel Štancl
CIO, O.K. Trans

Přínosy

  • Snazší adaptace zaměstnanců
  • Informovanost zákazníků
  • Možnost zpětné vazby
  • Informovanost zákazníků
  • Možnost zpětné vazby
  • Marketingový přesah projektu
  • Banka je vnímána jako inovativní instituce
  • Marketingový přesah projektu
  • Banka je vnímána jako inovativní instituce
  •  

Dodavatel
www.autocont.cz