Loading...

Jak umělá inteligence
řídí „flexible office“

Deutsche Telekom

Zákazník

Deutsche Telekom

Odvětví

Telekomunikační služby

Země

Německo

Cíle

Spuštění interaktivního systému, přes který si zaměstnanci firmy mohou rezervovat místo pro práci nebo například zasedací místnosti ke schůzkám.

Použité
technologie

IoT chatbot

Celosvětový poskytovatel telekomunikačních služeb, německý Deutsche Telekom, pod který patří mimo jiné i český operátor T-Mobile, přináší svým zaměstnancům revoluční řešení organizace desk sharingu, které s uživateli komunikuje prostřednictvím chatbota. Službu, která navíc v současné době pandemie umožňuje regulovat počty lidí na pracovišti, vyvinula česká firma Cleverlance.

Deutsche Telekom, jako jeden z největších zaměstnavatelů v Německu, se dlouhodobě snaží zvyšovat efektivitu práce a podnikovou ekonomiku tím, že zaměstnancům nabízí v některých budovách sdílení pracovních míst, tzv. desk sharing. Ne všichni zaměstnanci totiž potřebují z důvodů dovolených, pracovních cest či práci z domova mít každý den alokované svoje fixní pracovní místo. Využitím desk sharingu lze uvažovat až o třetinové redukci nákladů na kancelářské prostory.

Jak celý proces funguje v praxi?

Aby to celé mohlo fungovat, je zapotřebí mít platformu, která spolehlivě, inteligentně a hlavně uživatelsky přívětivě umožní zaměstnancům rezervovat si pracovní místa a zasedací místnosti na dobu, kdy to potřebují. Deutsche Telekom proto zvolil kombinaci komunikace v přirozené formě s chatbotem, názorné vizualizace budov a jejich půdorysů a aplikační logiky, která inteligentně napomáhá v každodenním životě svých uživatelů. Zaměstnanci si tak mohou například přednastavit, že rádi sedí spíše u okna a že jejich “kancelářský” týden trvá od pondělí do čtvrtka. Nebo že potřebují zasedačku se specifickým vybavením, jako je třeba videokonferenční zařízení. Platforma potom respektuje tyto preference a navíc se snaží chytře rezervovat pracovní místo tak, aby zaměstnanec seděl poblíž kolegů ze své jednotky a aby při dlouhodobé rezervaci měl po co nejdelší dobu stejné místo.

„S Telekomem spolupracujeme také na integraci senzorů v rámci chytrých budov do námi vyvíjené platformy. Zaměstnanci tak například zjistí, kolik lidí je zrovna v kantýně a navíc dostanou predikci toho, zda nebude lepší jít na oběd až za 30 minut, kdy už je předpoklad vytížení výrazně nižší,” říká Petr Štros ze společnosti Cleverlance. Řešení však přispívá i k bezpečnosti práce v době pandemie covidu. Systém hlídá, kolik lidí má v úmyslu přijít do budovy a rozesazuje je tak, aby měli mezi sebou předepsané rozestupy.

Platformu vytváří firma Cleverlance, která je předním českým dodavatelem IT konzultačních služeb a komplexních SW řešení pro finanční, telekomunikační a veřejný segment. S Deutsche Telekom plánuje postupně rozšířit řešení do všech svých kanceláří a následně do firem patřících do skupiny.

„S Telekomem spolupracujeme také na integraci senzorů v rámci chytrých budov do námi vyvíjené platformy. Zaměstnanci tak například zjistí, kolik lidí je zrovna v kantýně a navíc dostanou predikci toho, zda nebude lepší jít na oběd až za 30 minut, kdy už je předpoklad vytížení výrazně nižší.“

Petr Štros
CEO, Cleverlance