Loading...

IT nechte na nás, protože my jsme vaše IT

Profil projektu
 
Zákazník:
PUMPA, a. s.
Odvětví:
Prodej, montáž a servis čerpadel
Země:
Česká republika
Cíle:
Provoz IT infrastruktury, informačního systému, péče o koncová zařízení
Použité technologie:
Microsoft Dynamics NAV 2015, Microsoft SQL Server, Microsoft Windows Server, Microsoft Office365, prostředí AC CLOUD

Že to zní příliš sebevědomě a přehnaně? Možná. Nadpisy musí trochu nadsazovat. Naším cílem ale je, aby ta nadsázka byla jen mírná. Společnost PUMPA, a. s., která je již 25 let významným dovozcem teplovodní a čerpací techniky, hledala spolehlivého IT partnera, díky kterému se bude moci soustředit jen na vlastní podnikání. Posuďte sami, jestli se to daří.

IT jako efektivní služba

Vedení společnosti se v minulém roce rozhodlo plně se soustředit na vlastní „core business“, což je podnikání v oblasti obchodu, montáže a servisu čerpadel a teplovodní techniky. Zajištění provozu informačního systému, infrastruktury i koncových zařízení chtěla společnost PUMPA přenechat na IT partnerovi, který jí poskytne technologicky kvalitní, bezpečné a spolehlivé řešení, provozně a ekonomicky racionální, a to včetně adekvátních služeb. Souběžným efektem mělo být značné snížení nároků společnosti PUMPA na správu IT. Pro své záměry nakonec zvolila řešení AUTOCONTu, který nabízí celý provoz IT formou služby.

Hybridní řešení založené na použití AC CLOUDu

AUTOCONT jako IT partner společnosti navrhl hybridní scénář kombinující výhody cloudu a lokální infrastruktury v bezešvém řešení, které naplňuje nejen potřeby, ale také finanční očekávání zákazníka. Konkrétně se jedná o propojení AC CLOUDu, lokální infrastruktury a prostředí Microsoft Office 365.

V aplikační rovině je použit moderní systém Microsoft Dynamics NAV. Bezpapírový oběh dokumentů a jejich schvalování s využitím technologie Microsoft SharePoint přináší významnou změnu ve způsobu práce v celé organizaci a součástí celého řešení jsou i Business Intelligence nástroje pro podporu manažerského vyhodnocování dat a řízení společnosti.

Podnikový systém Microsoft Dynamics NAV

Základem aplikační části celého řešení je cloudová implementace podnikového systému Microsoft Dynamics NAV, která kromě obvyklých finančních a provozních funkcí také účinně propojuje obchodní, logistické a servisní procesy společnosti s důrazem na maximální efektivitu práce. V rámci servisu jde o optimalizaci servisních procesů a automatickou změnu stavu servisní zakázky na načtení pohybu předmětu servisu v rámci opravy. Servisní oddělení je dále provázáno s obchodním oddělením, což umožňuje zrychlení a zpřehlednění evidence požadavků zákazníků. Využití mobilních zařízení pak zrychluje práci skladníků a tím i obsloužení zákazníků na prodejně, čímž se snižuje chybovost při expedici a příjmu zboží. Fakturace probíhá podle přednastavených parametrů ihned po vyskladnění zboží, automaticky bez zásahu uživatele. Významně se tak zrychluje a zjednodušuje obsloužení zákazníka.

Ucelený systém na jedné platformě

V rámci projektu se tedy podařilo účelně provázat a využít synergii produktů podnikové platformy Microsoft (Microsoft Dynamics NAV 2015, Office 365, Business Intelligence na bázi Microsoft SQL Serveru, Microsoft SharePoint). Podařilo se rovněž účelně využít novou vlastnost Microsoft Dynamics NAV, kterou je plnohodnotná práce z mobilních zařízení. Zejména pracovníci skladu a servisu využívají mobilní čtečky a tablety pro rychlejší a efektivnější práci.

Přínosy:

  • Možnost soustředit se na core business firmy
  • Minimalizace nároků na interní správu IT
  • Změna a zjednodušení interních postupů
  • Maximální a efektivní využití mobilních zařízení
  • Provoz v cloudovém prostředí
  • Rychlejší a efektivnější práce
  • Synergie produktů podnikové platformy Microsoft
  • Bezpapírový oběh dokumentů a jejich schvalování
  • Optimalizace servisních procesů
Pavel Sedlák
CEO PUMPA, a.s.
„Změnit celý přístup k problematice informačního systému a provozu IT nebylo jednoduché rozhodnutí. Zvítězila myšlenka celou věc zjednodušit, učinit pružnější. A taky přenést část odpovědnosti na kompetentního partnera. Jsme teprve na začátku nutných změn, ale už nyní cítím, že jsme se orientovali správným směrem a že náš systém bude expandovat spolu s námi.“